Welkom gast ( Inloggen | Registreer )

PC's en reparaties Ubels Computer Service, eigenaar van Trefpunt! Levering en service aan huis!
Trefmarkt, Onze eigen marktplaats voor de provincie Groningen. Klant en verkoper lekker dichtbij.
Nieuwsbin Groningen - Alle headlines van Groningen! Tablet webapp (ook voor browser)
P2000 Alarmeringen Groningen - Tablet webapp (ook voor browser)

Reply to this topicStart new topic
> Jolande Sap stapt op na verlies vertrouwen
TJ
post Oct 5 2012, 02:04 PM
Gepost op: #1

Gemeente Reporter
Group Icon

Groep: Admin
Van: In een huisje...
Gebruikers nr.: 669

Arcade Punten: 1.024.339
Gemeente: Veendam
Leeftijdsgroep: 16 jaar en ouder

Beste leden en kiezers van GroenLinks,

De afgelopen weken ben ik me zeer bewust geweest van de commotie die bij sommigen ontstond nadat het partijbestuur op 13 september het bericht uitbracht dat de ‘partijtop verheugd’ was dat ik bleef.

In de weken hierna heb ik echter zoveel steun van leden ontvangen, dat ik onvoldoende aanleiding zag om alsnog de eer aan mijzelf te houden.

Mijn belangrijkste redenen om aan te blijven na de dramatische verkiezingsuitslag waren de volgende:
- voorafgaand aan de verkiezingen, toen de peilingen al heel slecht waren, heb ik een mandaat van bijna 85% van de leden gekregen;
- hoewel ik als politieke leider de eerste verantwoordelijkheid draag, is en was ook duidelijk dat meerdere oorzaken ten grondslag liggen aan de slechte uitslag;
- in reactie op deze uitslag is de Commissie Van Es aangesteld. Deze Commissie moet uitsluitsel geven over de oorzaken van het verlies en vervolgens is het congres het orgaan dat daaraan consequenties moet verbinden;
- tot de dag van vandaag is mij onduidelijk welke oplossing een overhaast vertrek biedt (voordat het Commissie- onderzoek is afgerond).

Nu de partijtop het vertrouwen in mij opzegt, hetgeen ik zeer betreur, zie ik geen andere mogelijkheid dan mijn functie als politiek leider, fractievoorzitter en kamerlid van GroenLinks neer te leggen. Ik doe dit met pijn in het hart.

Ik dank de leden en kiezers van GroenLinks voor het in mij gestelde vertrouwen en wens hen alle sterkte in deze moeilijke periode in het bestaan van GroenLinks.

Hartelijke groet,
Jolande Sap

--------------------
U kent dat wel, U heeft nieuws en eigenlijk wilt U dat delen!

Dat kan nu! Plaats in dit forum uw nieuws-item en deel het met heel Groningen!

Als het nieuws belangrijk genoeg is verplaatsen we het naar de 'gewone' nieuws-secties. We laten hier een link achter zodat U het bericht altijd kunt terug vinden.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
twoface
post Dec 13 2015, 11:46 PM
Gepost op: #2

Altijd Online
Group Icon

Groep: Gemeente Reporter
Van: muntendam
Gebruikers nr.: 435

Arcade Punten: 196.581
Gemeente: Buiten provincie Groningen
Leeftijdsgroep: 16 jaar en ouder

https://youtu.be/T67-bp8pEDc?t=3m58s
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (1 gasten en 0 anonieme gebruikers)
0 Gebruikers:

- Lo-Fi Versie De tijd is nu: 20th October 2017 - 04:16 AM